THE ECOMUSEUM OF THE PORTO CONTE NATIONAL PARK

DOWNLOAD THE ECOMUSEUM’S OFFICIAL APP
Get to know all of its main attractions. The app will tell you how to reach them and how to discover all of the wonders of our protected areas.

Explore the ECOMUSEUM of the Porto Conte National Park and make the most of your passion!
Our app will accompany you to the nature trails, the panoramic viewpoints, and the sites of archaeological and cultural interest that, together, make this protected territory a complete one-off. The app has what it takes to create an experience custom-made just for you.

Through the app, you can discover the fascinating stories behind these places: destinations loaded with history, tradition and fun, in close contact with nature, very much worth experiencing in every season.

It all adds up to an in-depth guide to help you learn all about the companies certified with the Quality Mark of the Network of Parks and Protected Areas, about staying overnight in the Park and about savouring the true excellence of the local food and wine.

HOW IT WORKS

1. FUNCTIONALITY

Using the home function, you can discover and access the experiences in an easy, intuitive way: click on “SKIP” and make the most of the app! It will guide you through the highlighted and constantly updated content.

2. MAP

Explore places of interest with the map: itineraries, museums, archaeological sites, accommodation providers, restaurants, shops and much more besides!

3. REGISTER

To make bookings and payments, please register! You will receive via SMS a link to complete your registration.

come_funziona

EXPERIENCES

The Ecomuseum of the Porto Conte National Park is loaded with nature, history and fun – a magic place to experience throughout the year in Alghero!

Tickets/Vouchers

Purchase or use your ticket to visit the Ecomuseum

Access to the content

the QR code for direct access to our highlights

Park Businesses

The businesses certified with the Quality Mark of the Network of Parks and Protected Areas

Itineraries

Reach the natural-world highlights by following the trails

Agritourisms

A trip through the finest local flavours

Stories

The Park’s iconic places – past, present and future

Staying in the Park

Where to spend the night during your stay: Hotels, Campsites and Agritourisms

Tastings and Sales

Tastings of local wines and tours of the wine cellars

Guided tours

Your excursion with specialist guides

Experiences

Make the most of that seaside feeling

On two wheels

Make the most of the park by bicycle

Boat trips

Organise your boat trip

Ospreys

The latest from the nest at Capo Caccia

Archaeological sites

The Roman Villa of Sant'Imbenia

Trekking

Plan your adventure in the protected area

Water sports

Organize your holiday around the sea

vivilepassioni

MAKE THE MOST OF YOUR PASSION!

1. HOLIDAY IDEAS
Choose your tailored experience, taking in the attractions and places of interest
2. YOUR DESTINATION
Find out all the details of the itinerary and view the route
3. HEAD OFF WITH US
Let yourself be guided by our recommendations

REVIEWS

Musei di Casa Gioiosa
Gian Luigi Rocca
Read More
Il centro del Parco a Casa Gioiosa, ricavato nella colonia penale di Tramariglio aperta negli anni '30 e dismessa negli anni '60, è stato allestito con sale espositive e immersive per scoprire il mondo delle api, la natura del Parco sulle suggestioni del Piccolo Principe (Saint-Exupery visse a Porto Conte), i dinosauri e la storia della colonia penale stessa. Da lì si può visitare con una breve passeggiata la tranquilla caletta di Tramariglio (spiaggia dotata di beach bar) e la torre omonima, con grande vista su tutto il Golfo di Porto Conte fino a Capo Caccia.
Villa Romana
fabrizio
Read More
Andrea è il custode del sito archeologico. Assomiglia a un personaggio della filosofia greca e anche un po' a un pescatore, ma la sua conoscenza della storia archeologica della villa di Sant'Imbenia fa rimanere a bocca aperta ad ascoltarlo. Le rovine del sito sono tenute in modo impeccabile, e sono comunque riconoscibili i vari ambienti che componevano la villa, che si presume sontuosa e adatta più a qualche personaggio al vertice romano dell'epoca, che a qualche console, il tutto immerso in un ambiente naturale e verdeggiante, come si addice al territorio del parco di Porto Conte. Parcheggio facilissimo, percorso altrettanto facile, atmosfera tranquilla e piena di fascino. Si raccomanda il rispetto e il silenzio che si deve a un luogo così solenne e pieno di storia.
Mase
Bramananda
Read More
Molto interessante molto per me che ho creduto nel piccolo principe e nello spirito avventuroso del suo autore aviatore diventato un mito: c'è tutta la sua vita con oggetti foto film amori e altro
Mase
Marcello
Read More
Museo molto interessante, situato in un contesto naturalistico incredibile! Il museo è dedicato all'aviatore francese, ideatore de "Il piccolo principe". Merita di essere sicuramente visitato.
Villa romana S. Imbenia
Marcello
Read More
Una splendida area archeologica, dove è situata villa Romana, dove è possibile ammirare ciò che al momento risulta dagli scavi. La villa si trova adiacente al mare. Preziose le informazioni che ci sono state date dalla guida. Merita di essere visitata
Oasi faunistica Prigionette
Alessia Savoia
Read More
Qualche giorno fa abbiamo visitato quest'oasi, letteralmente un paradiso in terra. La gentilezza e l'elevata preparazione del personale ha reso la visita davvero un'esperienza unica. Un ringraziamento particolare a Giovanna che ci ha traghettato con simpatia e fornendoci numerose informazioni all'interno dell'Oasi.
Musei di Casa Gioiosa
Sergio.F
Read More
Abbiamo passato una mattinata presso casa gioiosa con 2 bambini e visitato ogni struttura posto interessante, tante cose da scoprire e visitare dai dinosauri riprodotti in scala e con i suoni alle vecchie prigioni sino alla riproduzione di api e miele adatto a tutti. Ottima esperienza bambini esterrefatti e molto contenti
Musei di Casa Gioiosa
CLARA BUTTI
Read More
Esperienza molto bella e inaspettata. Siamo venuti a casa Gioiosa perche all’interno del pacchetto dell’area Marina protetta che volevamo visitare. All’interno dell’edificio e nel suo giardino c’è la mostra dei dinosauri (a cui non abbiamo dato molto conto finché non l’abbiamo vista), be’ che dire…senza parole. Dinosauri dimensioni reali che si muovono benissimo ( non in modo meccanico stile anni 90) e riprodotti perfettamente. Oltre a questo emettono ruggiti e i miei figli entusiasti e noi adulti siamo rimasti piacevolmente stupiti, sia perché abbiamo visto parchi divertimenti messi veramente peggio e questa esposizione è veramente una chicca che vale la pena vedere!!per i bambini super consigliata! Personale gentilissimo!
Previous
Next

DOWNLOAD THE ECOMUSEUM’S OFFICIAL APP

Let yourself be guided as you discover our protected area – get ready for a unique experience!